Erbjudande / Hög servicegrad och behandlingseffektivitet
Vem erbjuder marknadens högsta kvalitet vad gäller servicegrad och behandlingseffektivitet?
På 2Prevent har vi målsättningen att erbjuda såväl våra kunder som de vårdgivare vi samarbetar med marknadens absolut högsta kvalitet vad gäller servicegrad och behandlingseffektivitet.
Detta säkerställer vi genom att:
- Hålla öppet 5 dagar i veckan (Må-Fre 08-18) med bemannade Välmåendekoordinatorer
- Skapa en vårdkontakt med patienten inom 24 timmar från mottagen remiss
- Erbjuda patienten en tid hos någon av våra behandlare eller coacher inom en arbetsvecka från första kontakt
- Göra en snabb bedömning av patientens problematik vid första vårdkontakt och matcha denna mot vårt stora utbud av specialistkompetenser inom området välmående och psykisk ohälsa
- Ge remitterande läkare feedback på behandlingens resultat samt föreslå strategi för återfallsprevention
- Erbjuda patienten en möjlighet till att fortsatt kontakt med sin behandlare i privat regi efter avslutad remitterad samtalsserie
Vi arbetar inte med långa bindningstider utan våra kontrakt bygger på att ni vill fortsätta att anlita oss som leverantör av tjänster baserat på vår psykosociala kompetens.
Vår terapeutiska personal uppfyller alltid kraven som ställs från uppdragsgivaren för att få möta patienter i primärvården och alla arbetar utifrån väl beprövade behandlingsmetoder så som KBT, ACT mm.